星期三, 4月 02, 2008

股 場 放 大 鏡 : 睇 人 仔 升 值 炒 內 地 航 空 股


人 民 幣 價 升 勢 凌 厲 , 好 多 人 都 講 緊 坐 七 望 六 , 港 元 由 於 同 美 元 掛 , 近 日 更 加 流 行 挽 救 港 元 存 款 大 行 動 , 人 人 爭 住 將 港 元 存 款 轉 做 人 民 幣 。 數 字 顯 示 , 今 年 2 月 份 本 港 的 人 民 幣 存 款 勁 升 近 74 億 元 人 民 幣 ( 下 同 ) , 或 18.3% , 至 478 億 元 。
間 接 炒 期 油 繼 續 下 跌

人 民 幣 存 款 在 今 年 1 月 及 2 月 份 增 長 均 超 過 70 億 元 , 相 比 過 去 每 月 僅 增 長 數 億 以 至 10 億 元 不 等 , 升 勢 明 顯 加 快 。 更 加 值 得 留 意 之 處 , 是 目 前 銀 行 仍 限 制 每 人 每 日 可 兌 換 金 額 為 2 萬 元 , 反 映 每 月 人 民 幣 存 款 增 加 70 億 元 , 是 非 常 大 的 數 字 , 也 反 映 市 場 對 不 斷 升 值 的 人 民 幣 需 求 龐 大 。


除 轉 做 人 仔 存 款 , 炒 人 仔 升 值 另 一 個 途 徑 係 買 大 陸 樓 , 惟 早 年 國 內 已 限 制 購 買 第 二 套 樓 房 , 加 上 手 續 麻 煩 , 睇 落 最 直 接 都 係 買 股 票 。 理 論 上 買 國 企 H 股 雖 是 以 港 元 結 算 , 惟 的 確 所 買 是 人 民 幣 資 產 , 而 H 股 股 息 也 是 以 人 民 幣 計 , 折 算 為 港 元 後 都 收 多 錢 。


當 然 短 期 最 直 接 受 惠 一 定 是 航 空 股 , 所 買 飛 機 及 零 件 以 美 元 計 , 借 錢 也 是 美 元 , 收 入 卻 是 人 民 幣 , 而 且 用 升 值 中 人 民 幣 收 入 還 美 元 債 , 即 係 越 還 越 輕 鬆 。 以 中 國 國 航 ( 753 ) 為 例 , 去 年 純 利 40.2 億 元 當 中 , 便 有 20.3 億 元 是 兌 收 益 , 買 國 航 有 一 半 係 炒 人 民 幣 升 值 , 另 一 半 則 是 炒 油 價 升 定 跌 , 隔 晚 商 品 期 貨 包 括 油 價 急 挫 , 買 航 空 股 仲 可 以 賭 埋 期 油 繼 續 下 跌 。


外 資 吼 房 託 跟 買 領 匯
香 港 息 低 已 維 持 了 好 一 段 時 間 , 但 係 收 租 股 仍 然 唔 係 好 升 得 起 , 或 同 市 況 有 關 , 同 時 港 元 跟 美 金 貶 值 , 對 外 資 而 言 減 低 吸 引 力 , 不 過 昨 日 美 元 大 反 彈 , 或 為 港 股 帶 來 契 機 都 未 定 。 股 權 變 動 資 料 顯 示 , 對 基 金 OZ Management 近 期 持 續 大 手 增 持 睿 富 房 產 基 金 ( 625 ) , 到 20% 以 上 , 到 咁 大 必 有 原 因 。 睿 富 係 由 國 內 房 產 組 成 之 REITs , 正 路 或 可 留 意 以 本 港 收 租 物 業 為 主 的 領 匯 ( 823 ) , 息 率 有 3.8 厘 , 且 有 望 跟 隨 市 場 租 值 上 升 , 最 合 好 息 之 徒 。


沒有留言: