星期三, 8月 06, 2008

股 場 放 大 鏡 : 抗 跌 力 強 收 租 股 有 得 諗


東 亞 銀 行 ( 023 ) 中 期 業 績 遠 遜 市 場 預 期 , 股 價 慘 跌 逾 8% , 如 此 跌 幅 , 不 知 多 少 年 未 見 過 , 還 好 渣 打 銀 行 ( 2888 ) 收 市 後 公 佈 業 績 理 想 , 銀 行 股 不 致 全 軍 覆 沒 , 本 地 藍 籌 短 期 或 可 借 勢 反 彈 。

不 過 噚 日 重 災 區 資 源 股 就 認 真 難 講 , 由 於 隔 晚 商 品 期 貨 價 格 急 跌 , 金 股 、 油 股 、 煤 股 、 鋼 鐵 股 全 線 急 跌 , 這 次 資 源 股 及 商 品 價 格 洗 倉 式 下 跌 , 好 可 能 係 全 世 界 真 正 意 識 到 經 濟 下 滑 勢 必 影 響 全 球 對 資 源 的 需 求 , 加 上 目 前 資 源 價 格 唔 多 唔 少 係 人 為 炒 高 結 果 , 睇 資 源 價 格 縱 有 反 彈 都 好 難 重 展 升 浪 。

商 品 價 格 易 跌 難 升
商 品 市 場 係 咪 有 泡 沫 , 視 乎 你 如 何 界 定 , 但 人 為 因 素 肯 定 係 商 品 價 格 呢 幾 年 狂 升 主 要 原 因 。 所 謂 人 為 因 素 , 包 括 每 日 打 開 份 報 紙 見 唔 少 商 品 基 金 、 資 源 基 金 廣 告 , 呢 類 基 金 一 有 錢 入 就 不 停 買 入 商 品 期 貨 等 升 值 , 唔 係 有 贖 回 都 唔 沽 , 累 積 下 來 便 形 成 龐 大 的 商 品 購 買 力 , 變 成 投 資 需 求 令 商 品 價 格 勁 升 , 某 程 度 上 扭 曲 了 商 品 的 真 正 市 場 價 值 。

呢 股 商 品 投 資 熱 潮 一 旦 冷 卻 , 相 關 基 金 持 續 被 贖 回 , 好 可 能 會 令 這 個 市 場 形 成 惡 性 循 環 , 即 商 品 價 格 越 跌 , 越 多 人 贖 回 基 金 , 加 速 商 品 價 格 跌 勢 , 故 此 短 期 內 商 品 都 會 是 一 個 弱 勢 市 場 , 易 跌 難 升 。

理 論 上 , 資 金 若 撤 出 商 品 市 場 , 好 可 能 會 重 新 投 入 股 票 市 場 , 一 些 在 經 濟 低 潮 中 具 抗 跌 力 的 股 份 , 應 該 會 是 市 場 首 選 , 昨 日 公 佈 業 績 的 港 鐵 ( 066 ) 、 希 慎 ( 014 ) 等 地 產 收 租 股 應 該 有 得 諗 , 總 好 過 博 資 源 股 反 彈 。

沒有留言: