星期一, 2月 25, 2008

股 場 放 大 鏡 : 沾 手 衍 生 工 具 易 出 事


上 周 五 先 後 有 兩 隻 股 仔 發 出 盈 利 警 告 , 其 中 一 隻 係 威 發 國 際 ( 765 ) , 通 告 指 由 於 為 減 低 人 民 幣 升 值 的 潛 在 外 風 險 而 訂 立 的 結 構 性 產 品 合 約 , 產 生 虧 損 及 未 變 現 虧 損 , 合 共 蝕 4850 萬 元 , 預 期 截 至 08 年 底 止 年 度 業 績 將 受 到 不 利 影 響 。
為 對 卻 搞 到 周 身 蟻

威 發 主 要 經 營 精 品 、 節 日 裝 飾 品 及 玩 具 產 銷 業 務 , 由 於 生 產 成 本 以 人 民 幣 計 算 , 出 口 收 美 元 等 外 幣 , 人 民 幣 升 值 的 確 不 利 。 不 過 太 多 例 子 證 明 , 上 市 公 司 為 對 而 涉 足 衍 生 工 具 市 場 , 多 數 無 好 結 果 , 不 少 航 運 公 司 對 運 費 炒 波 羅 的 海 指 數 期 貨 輸 大 錢 、 農 糧 股 炒 商 品 期 貨 搞 到 周 身 蟻 。

令 人 難 以 明 白 之 處 是 既 然 人 民 幣 升 值 累 公 司 出 口 生 意 賺 少 了 錢 , 應 是 做 睇 人 民 幣 升 之 好 倉 , 而 過 去 一 年 人 民 幣 果 然 持 續 升 值 , 對 人 民 幣 升 值 風 險 應 可 帶 來 衍 生 工 具 利 潤 , 何 解 卻 要 輸 近 5000 萬 元 ? 既 然 對 完 反 而 要 輸 , 對 做 乜 ?

根 據 通 告 , 威 發 與 銀 行 所 訂 合 約 , 是 屬 於 一 年 期 及 6 個 月 合 約 , 根 據 美 元 同 業 拆 息 及 人 民 幣 率 掛 , 若 美 元 拆 息 維 持 在 特 定 範 圍 便 可 在 合 約 完 結 時 以 較 低 率 購 入 人 民 幣 , 若 結 算 時 升 值 便 構 成 現 金 盈 餘 。 問 題 便 是 發 生 在 美 元 拆 息 條 款 , 近 兩 個 月 美 國 狂 減 息 , 使 美 元 拆 息 超 出 合 約 範 圍 而 出 事 , 威 發 因 而 要 緊 急 解 除 合 約 , 而 4850 元 虧 損 亦 非 最 終 數 字 , 若 未 來 5 個 月 人 民 幣 價 下 跌 , 仲 有 得 輸 , 升 卻 無 得 賺 。 Accumulator 早 已 輸 死 唔 少 有 錢 人 , 呢 衍 生 工 具 , 奉 勸 廠 家 千 祈 咪 掂 。
兩 儀 電 子 業 務 蝕 大 錢
另 一 間 公 司 係 兩 儀 控 股 ( 094 ) , 盈 警 通 告 指 , 位 於 珠 三 角 之 電 子 元 件 製 造 附 屬 公 司 , 受 累 於 珠 三 角 營 商 環 境 轉 差 及 縮 減 業 務 規 模 所 帶 來 的 會 計 影 響 , 預 期 去 年 全 年 將 錄 得 重 大 虧 損 。 兩 儀 去 年 6 月 、 8 月 、 10 月 及 11 月 均 曾 配 股 集 資 , 並 收 購 林 木 資 產 , 但 轉 型 卻 又 轉 唔 晒 , 本 業 仍 要 輸 大 錢 , 睇 炒 股 仔 之 風 險 要 留 意 。

沒有留言: