星期四, 2月 21, 2008

股 場 放 大 鏡 : 油 價 急 升 吼 石 油 周 邊 股




隔 晚 油 價 急 升 , 並 一 度 破 百 美 元 , 創 歷 史 新 高 , 導 火 線 之 一 是 石 油 輸 出 國 組 織 ( OPEC ) 主 席 周 一 表 示 , 原 油 產 量 不 會 增 加 , 較 大 可 能 是 持 平 , 這 是 繼 上 周 伊 朗 石 油 部 長 表 示 , 由 於 冬 季 取 暖 需 求 減 弱 , 他 們 可 能 減 產 之 後 , 另 一 番 強 硬 言 論 。 因 此 , 在 3 月 召 開 OPEC 部 長 級 會 議 討 論 原 油 產 量 問 題 前 , 炒 家 乘 勢 推 高 油 價 。

安 東 收 入 來 源 穩 定
以 上 言 論 加 上 美 國 煉 油 廠 大 火 及 尼 日 利 亞 政 局 不 穩 , 表 面 看 來 利 好 油 價 的 因 素 仍 然 較 多 , 不 過 從 另 一 角 度 睇 , 美 國 經 濟 趨 向 走 下 坡 , 石 油 需 求 唔 多 睇 好 , OPEC 唔 增 產 , 可 能 有 先 見 之 明 。 事 實 上 , OPEC 上 周 預 估 , 08 年 石 油 日 需 求 量 120 萬 桶 , 遠 低 於 國 際 能 源 組 織 ( IEA ) 預 計 的 石 油 日 需 求 量 167 萬 桶 , 若 出 現 供 過 於 求 , 油 價 或 跌 得 更 快 。

由 於 期 油 係 國 際 大 鱷 同 炒 家 搵 食 之 地 , 呢 個 市 場 往 往 難 以 估 計 , 油 價 係 咪 一 面 倒 睇 好 仲 係 好 難 講 。 不 過 , 全 世 界 都 在 尋 求 石 油 及 能 源 資 源 確 係 事 實 , 所 以 從 事 石 油 周 邊 業 務 的 股 份 , 可 能 更 值 得 睇 好 。

半 新 股 安 東 油 田 ( 3337 ) 以 油 井 、 鑽 井 、 採 油 及 基 地 服 務 為 主 , 去 年 上 半 年 營 業 額 增 長 3.5 倍 至 1.74 億 元 ( 人 民 幣 . 下 同 ) , 股 東 應 佔 溢 利 增 18.1 倍 至 4235 萬 元 , 由 於 集 團 86% 收 益 來 自 中 石 油 ( 857 ) 、 中 石 化 ( 386 ) 及 中 海 油 ( 883 ) 三 大 內 地 石 油 商 , 收 入 來 源 穩 定 , 現 價 比 起 招 股 價 1.88 元 仲 低 0.1 元 , 風 險 有 限 , 現 市 況 下 , 不 失 為 另 類 短 炒 之 選 。

泰 山 石 化 防 守 性 強
另 一 隻 石 油 周 邊 股 可 以 留 意 泰 山 石 化 ( 1192 ) , 昨 日 也 見 異 動 , 升 逾 4% 。 該 公 司 目 前 四 大 業 務 , 包 括 原 油 及 石 油 產 品 船 運 、 供 應 鏈 、 泉 州 造 船 廠 及 石 油 倉 儲 。 泰 山 石 化 過 去 兩 個 財 政 年 度 業 績 及 收 入 相 當 穩 定 , 估 值 唔 貴 , 惟 此 股 一 向 相 當 惡 炒 , 經 常 出 現 人 升 佢 唔 升 , 人 跌 佢 勁 跌 之 走 勢 , 現 位 買 入 勝 在 有 一 定 防 守 性 , 適 合 現 時 偏 弱 的 市 況 , 卻 非 喪 炒 的 三 四 線 。

沒有留言: