星期五, 6月 06, 2008

股 場 放 大 鏡 : 港 交 所 公 信 力 受 打 擊

自 04 年 5 月 停 牌 至 今 的 三 元 集 團 ( 140 ) , 去 年 入 稟 高 院 , 就 港 交 所 ( 388 ) 上 市 上 訴 委 員 會 否 決 其 復 牌 決 定 , 尋 求 司 法 覆 核 , 結 果 日 前 高 院 裁 定 三 元 勝 訴 , 上 市 上 訴 委 員 會 要 重 新 考 慮 三 元 復 牌 申 請 。 以 上 判 決 可 說 是 對 港 交 所 公 信 力 的 又 一 次 沉 重 打 擊 , 日 後 再 有 類 似 事 件 , 隨 時 又 訴 諸 法 庭 。 法 官 指 , 港 交 所 主 席 兼 上 市 上 訴 委 員 會 主 席 夏 佳 理 , 欠 缺 客 觀 標 準 去 否 定 三 元 的 復 牌 資 格 , 並 認 為 港 交 所 作 出 除 牌 決 定 時 , 不 應 只 靠 主 觀 評 核 。

對 復 牌 申 請 欠 客 觀 標 準
上 市 公 司 間 間 唔 同 , 理 論 上 好 難 量 化 準 則 , 不 過 夏 佳 理 以 三 元 的 每 月 員 工 開 支 不 足 作 為 拒 絕 公 司 復 牌 理 由 , 又 確 係 兒 戲 。 該 公 司 停 牌 後 原 計 劃 發 股 集 資 還 債 , 另 又 計 劃 注 入 醫 藥 製 品 批 發 零 售 業 務 , 惟 股 份 無 得 復 牌 , 即 乜 都 搞 唔 成 , 員 工 開 支 對 於 呢 間 待 重 組 注 資 公 司 , 又 有 幾 重 要 ?

港 交 所 也 非 沒 有 嘗 試 過 量 化 除 牌 標 準 , 02 年 就 曾 拋 出 諮 詢 文 件 , 要 求 持 續 3 年 虧 損 公 司 除 牌 , 及 股 價 持 續 30 天 低 於 0.50 元 的 主 板 公 司 併 股 或 除 牌 , 結 果 搞 出 「 細 價 股 風 波 」 呢 個 大 頭 佛 , 馬 時 亨 鞠 躬 道 歉 呢 一 幕 , 令 人 難 忘 。 其 實 港 交 所 上 市 後 既 係 營 運 商 又 係 監 管 者 已 備 受 抨 擊 , 加 上 最 近 搞 出 收 市 競 價 事 件 , 反 映 呢 個 管 理 層 存 在 唔 少 問 題 。 近 日 「 陰 」 市 況 中 , 個 別 股 份 被 沽 得 甚 為 慘 烈 , 如 油 價 大 跌 , 航 空 股 都 被 大 行 「 唱 死 」 , 奧 運 概 念 股 安 踏 體 育 ( 2020 ) 近 一 個 月 以 來 , 離 奇 跌 超 過 兩 蚊 , 反 映 市 場 似 乎 真 係 缺 水 。

沒有留言: